Malmö

Idag har jag och min ena tärna varit i Malmö! Den andra tärnan är hemma & förbereder sig på att födda om ca en månad :) 

Det blev en riktig heldag med min äldsta & älskade vän pissenisse aka Annika :) 

Pissenisse är det första "svärordet" vi lärde oss och använde det rätt flitigt när vi blev sura på varandra. 


Off we go to the big city yes :) 

Ingen av oss känner till Malmö speciellt väl och visste inte riktigt vart Amiralsgatan låg så tog det närmaste parkeringshus vi hittade! Och vi fick gå 25 minuter för att komma till rätt gata haha! :) 

När vi väl var framme så valde vi att börja med en fika 




Sen så började letandet :P 
Vi hade en tid på poms and wedding klockan ett men vi var i Malmö redan kvart i tio. 
Men som tur var fanns där tre andra butiker till :P 
Men först gick vi till södra högtider som ligger på motsatta håll men tyvärr hade dom bara en klänning i min storlek och den ville jag inte ens testa... 
Så vi traskade vidare, gick förbi den ens butiken men vad vi kunde se i skyltfönstret så var det inte vår stil av kläder så gick faktiskt inte ens in.. 
Men funderar att köpa nya kläder till Skruttis.. 



Stiligt visst?? 

Nej det blev Palm design istället. 
Där testade jag bla dessa klänningar :) 






Sen vidare till Promes and wedding 


När vi kom dit så var dom inte färdiga med första kunden så vi fick vänta så Annika kollade tärnkläningar & jag fotade ;) 




Här står dom och väljer ut klänningar till mig ;) 

Jag testade 2 av 5. 
Var tvungen att komma ut därifrån då jag var påväg att få en panikångestattack då jag fick vänta på personalen hela tiden i ett trångt omklädningsrum och dessutom tyckte jag de var otrevliga! 



Min favorit men kostar 16500 kr så det blev inte den.. 

När vi var klara så sprang vi över till nästa och det var linelli och där testade jag bara en klänning 



När vi var klara så var det dags att ta en till fika & fundera... 


Inte för att det fanns något att fundera på, hade redan bestämt mig :P 

Så efter fikan gick vi och köpte min klänning! :)) 

Köpte även godishjärtan som jag tänkte dekorera med 



Fick ett blått band av dem så det är oxå fixat :) 


Sen var det bara till att försöka hitta tillbaka till bilen :P 
Tur jag hade min personliga bärare med mig :P 



Kan ni gissa vilken klänning jag köpte? ;) 

På väg till bilen gick vi förbi en jättesöt spättekaksbutik som vi gick in till. 


Där kan man beställa tårtor med egen text på, i olika färger & utseende. Jag nöjde mig med att köpa en liten tårta som jag kan dela med Skruttis :) 




När vi väl hittade bilen så styrde vi den mot emporia! 
Och det var även där vi åt vår middag 


Vi tog även varsen lyckokaka 


Efter vi hade ätit gick vi runt och kollade lite i affärer & sen åkte vi hem! 
Är helt slut och ska gå och lägga mig! Men är super nöjd med dagen!! :) 


Mina kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0